Support Ecowater greenline

Her på siden finder du guides og hjælp til vores
Ecowater Greenline blødgøringsanlæg

Support

Såfremt, du har spørgsmål til betjening eller drift af blødgøringsanlægget, kan vores support kontaktes på tlf. 32 10 70 10 mandag til torsdag kl. 08:30-15:30 og fredag kl. 8.30-12:30.

Alternativt kan du skrive til os på e-mail: wifi@jvt.dk, så vender vi tilbage til dig.

Vi anbefaler, at du tegner en serviceaftale til dit blødgøringsanlæg, da det skal serviceres én gang årligt for at opretholde garantien, så kravene og godkendelsen til drikkevandet overholdes.
Samtidig er du også sikret, at anlægget hele tiden fungerer optimalt.

Vi gør opmærksom på, at support uden en serviceaftale vil blive faktureret.

Du kan tegne en serviceaftale ved at udfylde serviceaftalen, som du finder under linket længere nede på siden.

Servicekontrakt

Ønsker du en servicekontakt, så se mere her.

Greenline

Nedenfor finder du download-materialer vedrørende dit anlæg:

FAQ Greenline – Ofte stillede spørgsmål

Ønsker du at ændre mail til alarmer i app’en, så følg denne vejledning.

Ønsker du at ændre fra mailalarmer til push-notifikationer i app’en, så følg denne vejledning.

Ny internetudbyder/ny router/tabt signal (WiFi) opkobling

1: Sæt anlægget i WiFi mode (søge firkanterne):
Menu – Advance settings – Wireless setup

Tryk 2 gange på denne, så skærmen skifter til “See connection” og 5 små firkanter blinker i bunden af displayet

Billede1
Billede2

2: Forbind din mobiltelefon til anlæggets Wi-Fi (H2O-XX..)

Billede3

3: Åben internet browser (Safari/Chrome) på din telefon og skriv 192.168.0.1 i url-feltet

Billede1 1

4: Vælg dit hjemme netvært (WiFi Navn – Tryk på ”Connect”) Tast koden til netværket, bekræft med ”Connect”

Billede4

Såfremt anlægget kommer med meddelelser om Lost Connection, er der følgende muligheder for at rette fejlen.

• Tjek at internettet er tilgængeligt, og at din wireless router er OK.
Såfremt dette er OK, så gå videre

• Tag strømmen fra anlægget (stikket ud) og vent 30 sek. med at sætte stikket i igen.
Såfremt dette ikke gør, at anlægget har “godkendt” ved både Wi-Fi og Internet, så gå videre.

Du skal nu koble anlægget op igen:

PÅ ANLÆGGET:

Tryk på den midterste knap (valgtasten, denne er grøn) for at aktivere anlægget, og main menu kommer frem.

• Ved hjælp af piltasterne find og vælg advanced settings.

• Ved hjælp af piltasterne find og vælg wireless setup.

• Vælg browser – tryk 2 gange på denne, så skærmen skifter til see connection, og fem små firkanter blinker i bunden af displayet.

• Anlægget sender nu signal ud, der skal findes med telefonen. Signalet hedder H2O-**********

PÅ TELEFONEN (i din Ecowater app):

• Log på med dine brugeroplysninger; mail og password.

• Vælg add device.

• ANDROID – Vælg H2O-********** netværket.

• IPHONE – Tryk på linket settings, og skærmbilledet skifter til telefonindstillinger.
Tryk på ”indstillinger” i øverste venstre hjørne og vælg herefter ”Wi-Fi indstillinger”.

• Vælg H2O-********** netværket. Du bliver muligvis spurgt, om du vil fortsætte i Ecowater app, dette er OK, derefter skifter skærmbilledet til app’en, hvor den vil liste de netværk, den kan finde.

• Vælg dit nye hjemmenetværk ved at trykke på netværksnavnet og log på med koden til dette netværk ved at skrive det i feltet.

Derefter vil dit anlæg være på det nye netværk, når der på anlæggets display kommer en keycode frem. Denne skal ikke bruges, da det kun er ved en fuld opkobling, man bruger denne.

Du skal nu bare gå tilbage i menuen med pilen til venstre, indtil du er ved startskærmen, der skifter mellem de 5 forskellige billeder.

Salt status
Water use
Water flow
Recharge status
Wireless Status

Alle salttabletter/poletter/skærver, der er godkendt under norm, 973 type A, (fødevaregodkendelse), må bruges i vores blødgøringsanlæg. Disse fås i de fleste byggemarkeder. Er du i tvivl, så kan du spørge ekspedienten.Eneste undtagelse er den blødgøringssalt, der indeholder klor, den må IKKE bruges.
Dvs. Sanitabs må IKKE bruges. 

Du kan finde vores salt her.– Bemærk, hvis du har en serviceaftale, kan du kontakte os for en rabat kode til salt.

Ecowater Greenline og North Star Ökosoft er tør-tank anlæg, hvilket vil sige, at der ikke skal være ret meget vand i tanken, der hvor saltet ligger. Når anlægget ikke er i gang med en rengøring af ionbytterne, så skal der maksimalt være 2 liter vand i tanken, og såfremt der er salt i efter forskrifterne min. 10 til 15 cm. i bunden af karret, er det sjældent, at man vil kunne se noget vand.Det er kun under rengøring/regenerering, at anlægget vil lukke vand ind i til saltet, og det vil blive brugt under regenerering. Du skal derfor ikke selv komme vand i dit Ecowater anlæg.

Du skal som det første måle hårdheden på dit vand med det testsæt, du fik leveret sammen med anlægget. Har du ikke et testsæt kan det købes her.

Såfremt du ikke måler hårdheder i dit vand, men du stadig synes, du har nogle aflejringer på armaturer eller fliser, kan dette skyldes saltaflejringer.

Disse kommer, da vandet i Danmark indeholder salte, og dem må vi ikke fjerne fra vandet.
Du kan fjerne dem ved hjælp af rengøring at følge vejledningen her.

Dit Ecowater Greenline NG anlæg har en sensor indbygget, så det selv følger op på, hvor meget salt, der er i karret. Så du skal ikke selv gøre noget ud over at fylde salt på.

Når dit anlæg beder om salt, vil der være en del salt i anlægget, da der som minimum skal være 10 til 15 cm. salt i karret, for at anlægget kan lave regenerationen (rense ionbytterne).

Saltmålerens beregning af dage der er salt tilbage til, bliver genberegnet jævnligt, og er hele tiden et nutidsbillede af, hvor længe der er salt tilbage til i forhold til den mængde vand, der bliver brugt lige nu, så derfor kan det forekomme, at i dag vil den skrive, at der f.eks. er 15 dage tilbage, og i morgen grundet et måske mindre vandforbrug, er der lige pludselig 20 dage tilbage.  Den fungerer på samme måde som brændstofberegneren i din bil, jo hurtigere, du kører, jo før skal du tanke.

Det, der er vigtigt er, at når anlægget beder om salt (Add Salt), så skal du fylde salt på.

Hvis du vil ændre tiden, inden du modtager alarm for service.
Klik her og følg vedledningen

Hvis du vil ændre din mail adresse på din Ecowater app (brugernavn),
Klik her og følg vejledningen

• Gammel Greenline model (hvid): Serienummeret findes på bagsiden af saltlåget.

• Greenline NG (blå): Serienummeret findes på en label på indersiden af hovedkabinettet.

• North Star Ökosoft: Serienummeret findes på bagsiden af saltlåget.

Testforløb:

Åben for den midterste håndtag på bypass ventilen, og luk for de to i siderne.

åben en vandhane og lad den løbe lidt tid.

Test nu hårdheden af vandet.

1. Fyld 5 ml. vand i glasset.

2. Dryp 1 dråbe af det medfølgende væske i glasset og ryst derefter, til farven af vandet bliver lyserød/rød.

3. Dryp herefter 1 dråbe i ad gangen og ryst efter hver dråbe, indtil vandet skifter til en mørkegrøn farve.

4. Antallet af dråber, der skal bruges, førend testvandet skifter farve fra lyserød eller rød til mørkegrøn, svarer til vandets hårdhed.

  • Mindre forbrug af sæbe og rengøringsmidler, og der kan anvendes biologisk nedbrydelige produkter.
  • Ingen kalk, hvilket gør rengøringen nemmere.
  • Nu kan der blot aftørres med en våd klud på badeværelset for at fjerne saltet.

Dette afhænger af dit vandforbrug.

Blødgøringsanlægget registrerer automatisk dit vandforbrug, og regenererer derefter ved behov (dog minimum hvert 4. døgn, da dette er et lovkrav).

Hvis du har et anlæg uden Wi-Fi, er det vigtigt løbende at holde øje med restmængden af salt og huske at fylde på ved behov.

Har du et anlæg med Wi-Fi, holder anlægget øje med dette for dig og sender dig en påmindelse, når det igen er tid til påfyldning.

  • De nyeste anlæg (Greenline New Generation) er udstyret med en infrarød saltmåler, der selv kan registrere, hvor meget salt, der fyldes på.
  • Greenline New Generation anlægget er så smart, at hvis al kapaciteten ikke er opbrugt, når anlægget regenererer efter 4 døgn, så regenererer anlægget blot på en mindre salt- og vandopløsning.
    • Dette er besparende for dig.

Det er vigtigt for os at rådgive vores kunder i forhold til, hvad det vil sige, at opretholde garanti og DVGW certifikat på deres nyindkøbte blødgøringsanlæg.

Ifølge DVGW ordningen og den danske norm for vedligeholdelse af produkter med denne godkendelse gælder det, at et blødgøringsanlæg skal serviceres af en godkendt forhandler én gang årligt, hvis ikke garantien skal bortfalde.

Såfremt denne tegnes, får du følgende fordele:

  • 2 års fuld garanti
  • 3 års garanti på elektronik/elektroniske enheder
  • 10 års garanti på resin tank og salt beholder
  • 1 årligt servicebesøg af en tekniker til servicering af anlægget.
  • Reservedele i forbindelse med service (pakninger og klorsonde).
  • Gratis telefonisk support.

Nej. Det salt, der skal anvendes til regeneration af vores blødgøringsanlæg, indeholder ikke stoffer, der er sundhedsskadelige for mennesker eller skadelige for miljøet. Saltet er fødevaregodkendt og overholder EN 973 type A normen.

SALt til et Blødgøringsanlæg

Salt er brændstoffet til dit blødgøringsanlæg.

Hvorfor vælge et Hydro@home anlæg?

Med Hydro@Home vælger du det mest kompakte blødgøringsanlæg med lave driftsomkostninger. På denne måde vil et Hydro@Home anlæg spare dig for energi og penge. Hydro@Home – perfekt blødt og drikkeligt vand. Oplev alle fordelene her!

100% Mængdestyret

Blødgøringsanlægget tilpasser sig familiens behov og regenerere kun når det er nødvendigt

Finere resin

Finere resin, stor kapacitet, unik patenteret teknologi

Økonomisk

Intet energiforbrug, lavt vand- og saltforbrug pr. regenerering

Lille & kompakt

Kompakte anlæg, stor ydeevne, passer til selv de mindste rum

Uden elektricitet

Intet energiforbrug, nem installation uden stikkontakt, ekstra sikker

Produceret i eu

Blødgøringsanlæg og drikkevandsfiltre af høj kvalitet, 100% produceret i Belgien